torstai 26. joulukuuta 2013

Eevert

Joulupaketista löytyi nalle, Eevert.
Kummityttö pohjoisesta halusi antaa
tekemänsä nallen meijän nalletaloon
jatkamaan täällä nallen elämää.
Olin aivan töpinöissäni...


Muu perhe pyysi nallea nähdäkseen,
mutta mie vain pidin sitä sylissä, että ei vielä,
sen pitää saada miusta ensin hajumuisti, niin se
tietää, kuka siitä huolehtii...
Sitä onnentunnetta!!!
Kuin lapsena, kun kummitädin selän takaa paljastui
maailman ihanin nukke!

Eevert on toinen itse tehty nalle,
jonka olen saanut tekijältä.
Obaman sain muutama vuosi sitten
ystävältäni, kummitytön äidiltä.
Ihania nalleja ovat he.

Ensimmäisen yön Eevert sai viettää
sänkyni vieressä...
Sen jälkeen se on ollut toisten nallejen seurassa
tuvan rauhassa.


Paketista tupsahtaneena, hiukan hämmentyneenä vielä...

Mukana oli kirje, joka kertoo paljon.
Tippa tuli silmään sitä lukiessani...
Kummitytön luvalla se kuului näin:

"Hei ystävä hyvä!
Minä olen Eevert, paljon Suomea nähnyt,
mutta vielä on ainakin Pohjois-Karjala näkemättä.
Olen luonteeltani levoton,
siksi matkani taas jatkuu..
Olen vuosien saatossa asunut niin Oulussa, Jurvassa,
Mäntässä, Vantaalla, Helsingissä kuin Espoossakin.
Olen välillä asunut pahvilaatikon uumenissa.
Niistä vuosista ei ole paljoa kerrottavana,
mutta monta muuta tarinaa kylläkin.
Jos vain joku jaksaa kuunnella.
Minä, Eevert jo hyvään ikään tulleenani,
toivon saavani kodin luotasi.
Uskoisin, että se koti on minua odottanut
kaikki nämä vuodet.
Minulla on kuitenkin sinulle pieni toive!
Tahtoisin hetken istua autossasi,
nauttia ohi kiitävistä pelto- ja metsämaisemista
sekä vauhdin huumasta.
Sen jälkeen olen valmis asettumaan aloilleni,
istumaan yhdessä ystävien seuraan
tai vaikka tuvan hirsien päälle nauttimaan
yhdessä tonttu-ystävien kanssa tuvan menosta
ja kertomaan toisillemme tarinoita elämästämme.
Niitä on paljon.
Nalleterveisin Eevert ja kummityttö"


Joulukuusen oksalla piilossa vetämässä henkeä...

Terve! Mie olen Eevert. Otattehan ystäväksi?
Muisto, Miihkali, Wilhelm, Konsta, Paulo ja Verneri tutustumassa.


Konsta pitää huolta Eevertistä ja kertoilee talon tapoja.
Tämän parempaa kotia et olisi voinut saada...


Jussi, torikirppikseltä meille kotiutunut nalle oli iloinen Eevertistä. Se kun vielä vähän ikävöi korjauksessa olleen nallevanhuksen perään... Taika ja Eetu-tonttu kuuntelevat jo Eevertin tarinoita.

Tontut Viljami ja Santeri näyttävät Eevertille paikkoja.
Joulun jälkeen on taas luvassa kiipeäminen manttaalihirren päälle ja
seurailemaan sieltä tuvan touhuja.

Konsta, meijän nalleista maailmaa eniten reissannut, otti Eevertin lämpimästi vastaan ja lupasi lähteä kaveriksi autokyytiinkin. Kokemusta on hällä siitä vauhdin huumasta!

2 kommenttia:

  1. Oi, ihanaa! Eevert on löytänyt kodin. :)

    VastaaPoista
  2. Kyllä!! Näin onnellisesti on Eevertille käynyt! Sitä ei laiteta enää pahvilaatikkoon! Ruskeat silmät vilkkuvat iloisesti, kun se seurailee tuvassa talon touhuja! Olen niin onnellinen...

    VastaaPoista